Jak widać wokół, nadeszła wiosna! I to jaka:-) Podczas spacerów dostrzec możemy nie tylko pączkujące, ale nawet kwitnące już drzewa, możemy usłyszeć śpiew naszych ptasich przyjaciół, a w przedszkolnym ogrodzie i w ogrodach sąsiadów na Hofmana możemy wypatrywać kolorowych krokusów, żonkili i zachwycających nas nieodmiennie co roku magnolii.
Kwiecień – oznacza też dla nas szczególnie intensywną gimnastykę umysłów. Na twórcze myślenie w naszym przedszkolu dobry czas jest zawsze – to jasne jak wiosenne słońce:-). Ale rozpoczynająca się pora roku podsuwa mnóstwo nowych tematów, którymi można się zainspirować naukowo i badawczo, bo: Ile ziemi jest na Ziemi? Co w ziemi można znaleźć wiosną i co można w niej „schować”? Które „chowanie” przynosi przyrodzie i nam samym zyski, a które może być fatalne w skutkach… Czego wiosną przybywa a czego ubywa? Co rozwija się szybciej a co wolniej i od czego to tempo zależy? Pytania same rodzą się w głowach, dlatego kwiecień to dla nas również miesiąc rozpoczęcia kolejnych projektów badawczych, podczas których będziemy zgłębiać interesujące nas tematy, demokratycznie wybrane drogą głosowań. Jak zwykle podczas naukowych dociekań czeka nas wiele wycieczek, wizyt ekspertów oraz eksperymentów, a wszystko po to, by rozwiązać wybrane problemy badawcze i zweryfikować stawiane przez nas hipotezy.
Serdecznie zachęcamy Państwa do wspólnej badawczej przygody poprzez włączenie się do działań projektowych. Każda rada i inspiracja jest dla nas cenna!
Projekt Ciało - jak wygląda krwinka pod mikroskopem?
Projekt Dom - jak może wyglądać fasada?
Projekt Rośliny - szkice z natury
Projekt Dom - jak zrobić konstrukcje dachu?
Projekt Plac Zabaw - badania w terenie
Projekt Rośliny - tajemnice Ogrodu Botanicznego
Projekt Dom - budowa modeli w czasie prezentacji dla rodziców
Projekt Dom - praca w terenie