Aktualności:

Co w ciele piszczy?!

data: 14 października 2018 grupa: 6-latki
Po tajnym głosowaniu okazało się, że to właśnie CIAŁO będzie stanowiło przedmiot naszych rozważań przez następne trzy tygodnie.

Siatkę wiedzy, a raczej “szkielet wiedzy” zbudowaliśmy już drugiego dnia. Rozgrzewkowym krokiem było szukanie skojarzeń do podanych przez Panią części ciała: stopa - but, głowa - kapelusz, pięta - dziura i inne. Po rozgrzewce zasiedliśmy do burzy mózgów na temat: “Co wiemy o ludzkim ciele”. Udało się zebrać sporo ciekawych informacji i to nie tylko tych, które można dostrzec gołym okiem. Sięgnęliśmy także do wnętrza człowieka i jego charakteru. Następnego dnia przystąpiliśmy do stworzenia siatki pytań, aby spisać wszystko to, co nas interesuje i czego chcielibyśmy się dowiedzieć o CIELE. Nasze pytania miały się zaczynać od: JAK, GDZIE, KIEDY, PO CO, DLACZEGO, ILE? To nam bardzo pomogło w ich formułowaniu. Padło sporo pytań dotyczących: cech, wyglądu narządów i układów, funkcji poszczególnych narządów, części ciała, ewolucji człowieka, jak zmienia się ciało w ciągu życia, zdrowia naszego ciała i medycyny.

Nasze rozważania zaczęliśmy od budowania wiedzy na temat kości i całego szkieletu. Dzięki pomocy mamy Viniego i mamy Dominika, które zgromadziły dla nas ogromną ilość pomocy dydaktycznych moglismy zobaczyć prawie “na żywo” cały szkielet i inne elementy ludzkiego ciała.  Do tej pory:

-  potrafimy wymienić wiele nazw kości,

- wiemy, jakie funkcje pełni szkielet,

-  potrafimy wyszukać stawy w naszym ciele,

-rozumiemy potrzebę wykonywania zdjęć RTG, potrafimy je „opisać”

- wiemy, jaki kształt ma serce, gdzie jest umiejscowione, ile wazy, jaką funkcję pełni, w jaki sposób pracuje,

- umiemy zmierzyć puls oraz ciśnienie

- wiemy kim jest anatom i na czym polega jego praca,

- próbowaliśmy poczuć nasze mięśnie, nazywaliśmy je, rozumiemy ich funkcję i umiemy zlokalizować je w swoim ciele,

- poznaliśmy bardzo ważne narządy, takie jak: płuca, serce, żołądek, wątroba, nerki, znamy ich funkcję, potrafimy opisać ich kształt i wskazać ich miejsce w człowieku

- wiemy, w jaki sposób pokarm jest trawiony i gdzie lądują niestrawione resztki,

- udoskonaliliśmy naszą wiedzę o bardzo ważne elementy z pracy pediatry.

 

To tylko część rzeczy, jakie poznaliśmy. Jeszcze wiele przed nami! To bardzo angażujący projekt!

Życzcie nam dalszego powodzenia!

Więcej aktualności…
kontakt:
podgorki@kanguroweprzedszkole.edu.pl
tel. 12 / 423 50 18
ul. Podgórki Tynieckie 106
30-398 Kraków
współpraca:
praca i staż
przedszkola firmowe