oferta programowa

oferta programowa

PORANEK WSPÓLNY DLA WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW

7.30 - Dzień w Kangurowym Przedszkolu powoli się rozpoczyna. Nasze przedszkolaki, każde w swoim tempie, przygotowują się do całego dnia wspólnej zabawy i odkrywania świata. Czy można twórczo myśleć już o poranku? Ależ oczywiście – wystarczy spojrzeć - do jak wielu rzeczy w zabawie można wykorzystać koc? Można z niego zbudować namiot lub dom, może być jeziorem, w którym się pływa lub rzeką, którą trzeba przeskoczyć, ale może też zamienić się w płaszcz króla albo coś zupełnie innego …Na ile sposobów można narysować samochód albo księżniczkę? Z czego oprócz klocków da się zbudować miasto? Czy można zagrać w grę planszową, gdy zagubiliśmy pionki? A trzeba pamiętać, że poranek to dopiero rozgrzewka.

PORANKI GRUP

Poranki grup to krótkie zajęcia zorganizowane na „dobry początek dnia”. Poszczególne grupy wiekowe rozpoczynają swoje przedszkolne działania witając się muzyką, masażykami, bajką lub w trakcie gimnastyki.

ŚNIADANIE

Ten posiłek rozpoczyna przedszkolny dzień; to czas, który każda grupa spędza ze sobą, a wspólny stół i ciepła herbatka jednoczy i wprowadza atmosferę zaufania i bezpieczeństwa.

ZAJĘCIA PROGRAMOWE

Podczas codziennych zajęć programowych Kangurowe Przedszkolaki poznają otaczający świat na różne sposoby! W naszym przedszkolu każdy miesiąc, tydzień i dzień ma swoją tematykę związaną z ważnymi dla dzieci treściami edukacyjnymi. Wykorzystując sprawdzone pomysły na twórcze ćwiczenia i zabawy zachęcamy dzieci do myślenia. Posługując się autorskimi metodami realizujemy Podstawę Programową Nauczania Przedszkolnego.

Przygotowując do szkoły pracujemy systemowym sposobem diagnozy i pracy (szczegóły dostępne u dyrekcji przedszkoli) między innymi w oparciu o Metodę Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz (cały zespół przedszkola został przeszkolony osobiście przez prof. Bogdanowicz i współautorki metody.)

Formy zajęć programowych:

Zajęcia w sali – stacjonarne ale nie statyczne!

Podczas zajęć programowych Kangurowe Przedszkolaki: wymyślają, improwizują ruchowo, rozwijają sprawność manualna. Podczas zróżnicowanych aktywności zdobywają nowe wiadomości, sprawdzają co można wyczarować ze zwykłych przedmiotów, szukają dla nich nowych zastosowań, z użyciem farb, kredek, lub nożyczek i bibuły zamieniają to, co znają  w coś całkiem innego. Dobrze się bawiąc  rozwijają twórczą wyobraźnię, dowiadują się nowych rzeczy, samodzielnie przeprowadzają prawdziwe eksperymenty, np. sprawdzając, czy woda może być twarda, lub czy owoce mogą pływać. Każdy Kangurowy Przedszkolak wie, że może pytać o wszystko, co go ciekawi w świecie, może mówić o swoich pomysłach, bo są one cenne i wyjątkowe. Żadnego z dziecięcych pytań nie pozostawiamy bez odpowiedzi, dlatego często, aby w 100% zaspokoić ciekawość poznawczą naszych przedszkolaków szukamy pomocy u ekspertów – kto bowiem lepiej zna się na pierwszej pomocy jak nie Tata lekarz; albo lepiej wie, jak to się dziej, że żarówka świeci niż Mama -fizyk z Uniwersytetu Dziecięcego.

Projekty Badawcze – od ciekawości do rzetelnej wiedzy

Kilka razu w roku dzieci same decydują o tym, co szczególnie je ciekawi i jakim tematem chciałyby się zajmować, stając się autorami Projektu Badawczego (realizowanego przez kilka tygodni). W ramach takiego projektu przedszkolaki gromadzą wiedzę na temat interesującego je zjawiska; zadają pytania i formułują hipotezy opierając się na swoim wcześniejszym doświadczeniu w „badanym” zakresie. Następnie prowadzą terenowe obserwacje i eksperymenty, przeprowadzają rozmowy ze specjalistami w danej dziedzinie, dokumentując w różnorodny sposób (zdjęcia, szkice z natury, rysunki) informacje.

Zajęcia w terenie

Różnego rodzaju wycieczki są ważnym elementem pracy naszego przedszkola. Uczenie się poprzez bezpośrednią obserwację i aktywne uczestnictwo jest najskuteczniejszą metodą pracy nie tylko z przedszkolakami. Dlatego zamiast rozmawiać teoretycznie o drzewach lub ślimakach wolimy udać się do lasu i tam znaleźć odpowiedzi na dręczące nas pytania: czy rzeczywiście dęby są masywne; gdzie ślimak ma oczy i w jakim czasie przebywa drogę długości 20 cm. Odwiedzamy również biblioteki lub pracownię zaprzyjaźnionego artysty; regularnie bywamy w muzeach, filharmonii i teatrze.

ZAJĘCIA DODATKOWE

Dbając o wszechstronny rozwój dzieci podczas zajęć dodatkowych chcemy stworzyć okazję do doświadczania różnorodności świata, do rozwijania własnych zainteresowań i potencjałów. Zajęcia te ukierunkowane są bardziej na pobudzanie ciekawości i aktywności dziecka w danej dziedzinie niż na „wąskie specjalizacje” i trenowanie mistrzów przedmiotowych. Zajęcia odbywają się do południa lub popołudniu, zgodnie z indywidualnymi harmonogramami przedszkoli i grup. Zajęcia są różnie dobrane w zależności od grupy wiekowej i przedszkola.

Zajęcia taneczno - rytmiczne - to zajęcia przy muzyce rozwijające koordynację ruchową, poczucie rytmu i taneczną grację.

Klub Kangurowej Przygody, czyli spotkania z zagadkami fauny i flory, którymi zaskakuje nas natura. Zajęcia dla grup trzylatków.

Język angielski – to zabawy, pląsy i piosenki przy gitarze według autorskiego programu - dzieci „towarzysząc” w przygodach pewnej uroczej gąsienicy poznają podstawowe zwroty i słowa doskonale się przy tym bawiąc. Zajęcia dla wszystkich grup wiekowych (u trzylatków od stycznia).

Gimnastyka korekcyjna – to czas na zabawy i ćwiczenia podczas, których dzieci uczą się „mapy” swojego ciała, sprawdzają jego możliwości, ćwiczą koordynację, precyzję, samokontrolę, kształtują swoja sylwetkę. Zajęcia od grupy czterolatków po diagnozie postawy.

Klub Myślanek – wesołe spotkania w poszukiwaniu pomysłów, prosty „trening twórczości”, kształtowanie nawyków prowadzących do postawy twórczej, czy też  wspomaganie dziecięcego rozwoju myślenia, zajęcia autorskie twórców OTE Kangur i serii „Myślanki”, zajęcia co drugi tydzień od grup czterolatków.

Ruch kreatywny - dzieci w swobodny, nieskrępowany, spontaniczny sposób pracują nad wyczuciem własnego ciała, jego ciężaru, czasu, wyczuciem przestrzeni, doskonaleniem płynności ruchów oraz adaptacji ruchów własnych do ruchów partnera i grupy. Zajęcia wspierane są elementami metody opowieści ruchowej i gimnastyki twórczej R. Labana.

Sztuka inspirowana twórczością i dziełami mistrzów - to wesołe i niezwykłe zajęcia plastyczne inspirowane stylami i największymi dziełami z różnych okresów historii sztuki. Prawie godzinne zajęcia odbywają się raz w miesiącu od grupy czterolatków.

 

Rytmika – to czas na śpiewanie ale też ćwiczenie potrzebnych w rozwoju umiejętności rytmicznych i wrażliwości muzycznej. Muzyka staje się inspiracją do twórczych zabaw: układania historii, zabaw plastycznych i ruchowych. Zajęcia dla wszystkich grup wiekowych.

 

Zajęcia taneczne, czyli ruch przy muzyce od polskiej po afrykańską, oraz improwizacje zgodne z własną interpretacją. Zajęcia w grupie pięciolatków.


Zajęcia teatralne - to spotkania z aktorem, o aktorstwie i umiejętności aktorskie rozwijające. Adresowane do pięciolatków odbywają się raz na dwa tygodnie i poza rozwijaniem u dzieci ekspresji aktorskiej pełnią ważną rolę w kształtowaniu umiejętności autoprezentacji i występów publicznych.

Sport  - gry sportowe i zespołowe, najczęściej na świeżym powietrzu w pobliskim lesie lub przedszkolnym ogrodzie. Poza sprawnością fizyczną i kondycją uczą także zasad fair play i co ważne w kontekście szkoły oswajają z współzawodnictwem czy wręcz rywalizacją. Pomagają nauczyć się jak radzić sobie z sukcesami, ale też porażką.  Zajęcia dwa razy w miesiącu od grupy pięciolatków.

Kangurowa Szkoła Umiejętności - to zajęcia adresowane do pięciolatków, dla których ten rok w przedszkolu jest (przed)ostatnim przed rozpoczęciem nauki w szkole. Podczas zajęć dzieci rozwijają umiejętności ważne z punktu widzenia osiągania przez nich dojrzałości szkolnej. Odbywają się raz w tygodniu i są prowadzone przez ich własne Panie.

 SPACER

Świeci słońce - wspaniale! Niedawno padało – nie szkodzi, mamy przecież kalosze i pelerynę na wszelki wypadek?!  Ubierajmy się szybko.

Spacery to niezwykle ważny punkt naszej codziennej przedszkolnej rzeczywistości - pobudzają fascynację pięknem otoczenia, uczą życia w zgodzie z naturą, wdrażają do samodzielności i zaradności. Są również niezwykle istotne ze względu na zapewnienie dzieciom odpowiedniej porcji ruchu i koniecznej każdego dnia „dawki” świeżego powietrza. Wpływają bardzo korzystnie na nasza kondycję fizyczną, sprawność ruchową i koordynację – pokonywanie przeszkód, poruszanie się w nierzadko trudnym terenie, pokonywanie tras w różnym tempie to świetna okazja do wyładowania nadmiaru energii, ale i do uczenia się odpowiedzialnego i bezpiecznego poruszania w grupie i w nowych warunkach. To także w przypadku wielu osób znakomity „wyostrzacz” apetytu.

OBIAD

Ciekawe czy dzisiaj będzie rosół, czy pomidorowa? Naleśniki z jabłkami, a może indyczek lub ryba? Każde dziecko ma swoje ulubione potrawy. Czas obiadu jest dobrym momentem na poznanie nowych smaków. Czasem towarzyszy temu większa a czasem mniejsza radość ważne aby odkrywanie nowości kulinarnych było ciekawą i motywującą do jedzenia przygodą.

Obiady są dwudaniowe a menu tygodniowe zawiera dania zdrowe, przygotowane kiedy to możliwe z produktów ekologicznych, pełnoziarnistych, bez użycia polepszaczy, chemicznych dodatków i półproduktów, do obiadu zawsze jemy surówkę i pijemy prawdziwy naturalny kompot.

ODPOCZYNEK

Po intensywnym przedpołudniu Kangurowe Przedszkolaki odpoczywają słuchając bajek lub relaksują się przy muzyce. Wyjątkowo zmęczeni śnią kolorowe sny!

ZAJĘCIA DODATKOWE

Dbając o wszechstronny rozwój dzieci podczas zajęć dodatkowych chcemy stworzyć okazję do doświadczania różnorodności świata, do rozwijania własnych zainteresowań i potencjałów. Zajęcia te ukierunkowane są bardziej na pobudzanie ciekawości i aktywności dziecka w danej dziedzinie niż na „wąskie specjalizacje” i trenowanie mistrzów przedmiotowych. Zajęcia (wymienione i opisane powyżej) odbywają się do południa lub po południu, zgodnie z indywidualnymi harmonogramami przedszkoli.

PODWIECZOREK

Ostatni przedszkolny posiłek, po którym nadchodzi czas na dobrą zabawę z kolegami i koleżankami z innych grup. Zwykle jemy ciasto z bananów, marchewki, drożdżówkę, ciasteczka owsiane lub prawdziwy budyń, koktajl, owoce.

WESOŁE POPOŁUDNIA

Popołudniu Kangurowe przedszkolaki oddają się niczym nieskrępowanej, pełnej pomysłów zabawie dowolnej. W  grupkach mniejszych lub większych, czasami pojedynczo rysują, wyklejają, konstruują budowle mniejsze np. z klocków lub większe np. z krzeseł i koców. W przedszkolnych salach spotkać można smoki, rycerzy i księżniczki. Przy dobrej pogodzie spędzamy ten czas także w ogrodzie.  Wszechobecny gwar i śmiech przerywany jest jedynie słowami „Do widzenia.  Do jutra!”.

 

 

kontakt:
a.maslarz@kanguroweprzedszkole.edu.pl
tel. 12 / 425 28 18
ul. Hofmana 9
31-210 Kraków
współpraca:
praca i staż
przedszkola firmowe