powrót
Dlaczego nasze przedszkole jest twórcze?
Bo w pracy z dziećmi:
- opieramy się na dziecięcych pytaniach i traktujemy je z całą powagą,
- wspieramy działalność eksperymentalno-badawczą dzieci i samodzielność w szukaniu przez
nie odpowiedzi na wiele pytań,
- lubimy podejmować nowe wyzwania, szukać ciekawych metod i pomysłów, aktywizować
dzieci do działania,
- aktywnie poznajemy świat, chodzimy codziennie na spacery, jeździmy na różne wycieczki,
zapraszamy gości,
- każda okazja jest dla nas dobra, by pomyśleć, podociekać, poszukać dziury w całym,
zastanowić się dlaczego...
- wszystko może się u nas przydać a ze zwykłych rzeczy potrafimy zrobić rzeczy niezwykłe,
- doceniamy indywidualność, ale uczymy jak współpracować, pomagać innym i korzystać z
pomocy,
- chcieć to znaczy dla nas móc,
- wierzymy, że mały człowiek dużo może.
Bo nasze przedszkolaki:
- są bystrymi obserwatorami
- same szukają odpowiedzi, formułują hiopotezy, eksperymentują, badają,
- nie potrafią się nudzić i mają mnóstwo pomysłów – także na zabawki wg własnego patentu,
- potrafią jedną zabawką bawić na mnóstwo różnych sposobów,
- są w przedszkolu sobą, każdy może mieć swoje zdanie,
- lubią się śmiać, żartować i mają poczucie humoru,
- nie zniechęcają się trudnościami,
- są ciekawe świata i własnych możliwości,
- potrafią wyrażać się poprzez różne środki ekspresji,
- lubią sobie pomagać, są otwarte na świat i ludzi.
Bo nasi nauczyciele:
- inspirują zostawiając przestrzeń dzieciom do działania i aktywności,
- wspierają nie wyręczając,
- potrafią raz być mistrzami, raz partnerami,
- lubią ruch i na spacerach kondycyjnie dorównują dzieciom :-)
- mają wiele własnych pasji, które okazują się bezcenne w pracy z dziećmi,
- wiedzą jak wspierać rozwój dziecka, pomagać w trudnych sytuacjach.
Bo nasi Rodzice:
-
angażują się w wiele przedszkolnych wydarzeń,
- sypią pomysłami jak z rękawa,
- lubią rozmawiać o swoich dzieciach,
- są otwarci na współpracę,
- zawsze chętnie dzielą się informacjami i odczuciami, razem z nami - nauczycielami planują
jak stymulować rozwój dziecka.