copyright © Kangurowe Przedszkole

Witamy w Kangurowym Przedszkolu przy ul. Hofmana!

Kangurowe Przedszkola są placówkami, które tworzymy od 10 lat z myślą o zdrowym, radosnym i twórczym rozwoju dzieci, a zwłaszcza wspieraniu rozwoju myślenia oraz umiejętności społecznych dzieci i ich rozwoju fizycznym. Bardzo nam zależy, aby były to miejsca wyjątkowe, w których zarówno dzieci jak i ich rodzice będą czuli się bezpiecznie oraz inspirująco. Jednym z aspektów, który buduje zaufanie do przedszkola jest kadra, która kompetencje zawodowe łączy z pasją, nie tylko tworzy nasze przedszkole ale od lat stanowi także trzon szkoleniowy Małopolskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli przy OTE Kangur opracowując innowacyjne programy i pomoce oraz szkoląc kadry wielu przedszkoli i szkół w Krakowie, Małopolsce i innych regionach kraju.

Bazując na zgromadzonym doświadczeniu, z pomocą dobrze przygotowanej merytorycznie, sprawdzonej i regularnie szkolącej się kadry tworzymy miejsce ciepłe i rodzinne, o którym zarówno dzieci jak i rodzice będą mogli powiedzieć „lubię moje przedszkole". Absolwenci naszego przedszkola to dzieci nie tylko przygotowane do rozpoczęcia nauki szkolnej ale przede wszystkim samodzielne w myśleniu i działaniu, ciekawe świata, przyzwyczajone do aktywności fizycznej w każdą pogodę, nie straszna im zarówno leśna wycieczka pod górę ani żadne wyzwanie twórcze. Radzą sobie z piosenkami i zwrotami w języku angielskim, mają sporo wiedzy o przyrodzie, umieją współpracować i starają szanować się nawzajem, wiedzą gdzie szukać odpowiedzi na pytania, a najważniejsze, że nie boją się pytać :)

CEL WIODĄCY ROKU 2017-2018 PORTRETY

Jako hasło przewodnie roku szkolnego 2017/2018  w Kangurowych Przedszkolach wybraliśmy „PORTRETY, czyli odkrywanie tajemnic świata społecznego.

Szukając bowiem u źródeł pojęcie „portret” pochodzi od łacińskiego czasownika oznaczającego wydobyć na światło dzienne, wyjawiać, pokazać. To właśnie będziemy próbowali robić przez cały rok – wydobywać na światło dzienne tajniki dorosłych i dziecięcych relacji, interakcji czy wytworów.

Najważniejszy dla nas będzie człowiek. W pierwszej kolejności będzie to kolega i koleżanka z przedszkola, jego upodobania, potrzeby, charakter. W tym roku nasze przedszkole zaczynają dwie nowe grupy, które będą się dopiero poznawać i uczyć się ze sobą rozmawiać, komunikować własne potrzeby i zgodnie się bawić. Dwie starsze grupy spotykają się po wakacjach w niemal niezmienionych składach, ale po okresie kilkutygodniowej czasem rozłąki okazuje się, że każdy trochę się zmienił. Zatem w każdej grupie będziemy na nowo uczyć się ze sobą współżyć i współpracować.

Inni ludzie to także dorośli, których spotykamy w przedszkolu: nasze panie, instruktorzy zajęć dodatkowych, okazjonalni goście, wreszcie Rodzice innych przedszkolaków. Chcemy również zwrócić uwagę dzieci na osoby spotykane okazjonalnie, naszych sąsiadów z ul. Hofmana i osoby z nieco dalszej okolicy poznawane podczas naszych wycieczek programowych i projektowych. Dzięki tym kontaktom dzieci będą poszerzać wiedzę z różnorodnych dziedzin będących domeną poznanych osób, a dodatkowo rozwijać zaradność, odwagę i inne umiejętności społeczno-emocjonalne tak potrzebne do skutecznego radzenia sobie w różnorodnych sytuacjach społecznych.

Będziemy także sprawdzać co to za tajemnicze postaci dały nazwiska mijanym przez nas ulicom i miejscom. Kim był Vlastimil Hofman i co namalował Jan Fałat? Będziemy stopniowo odkrywali w czym jesteśmy do siebie podobni i co nas różni. Będziemy sięgali do naszych korzeni rodzinnych, regionalnych i narodowych. Będziemy też w tym roku krzewić ideę pomagania w skali mikro w postaci drobnych gestów na co dzień i w skali makro w postaci większych akcji i działań charytatywnych. Wszystko to stanowić będzie doskonałą okazję do zdobywania wielu nowych umiejętności i rozwijania wrażliwości dzieci.

 

 

 

 

 

Wrzesień Ja i moja grupa

We wrześniu zainspirowani malarstwem Tadeusza Makowskiego będziemy przyglądać się sobie nawzajem. Jak w "Dziecięcym Teatrze" znajdziemy czas na występy solowe – prezentację tego jak zmieniliśmy się po wakacjach, pokazanie swoich zainteresowań, ujawnienie tego, co dla każdego z dzieci jest najbardziej charakterystyczne. Ale równie ważny będzie czas na na zbiorowe etiudy – odnajdywanie tego co nas łączy, budowanie grupowej tożsamości, czas na współpracę przy każdej nadarzającej się okazji – tak, by grać jak w mogącym na sobie polegać zespole. A co – poza bliską dzieciom twórczością Tadeusza Makowskiego - pomoże nam w odnajdywaniu swojego miejsca w grupach i zacieśnianiu wzajemnych więzi? Oczywiście wspólnie tworzone grupowe umowy, dyżury, nasze leśne wyprawy, wywiady przeprowadzane ze sobą nawzajem, przedszkolne Forum z prezentacjami dla innych grup, podpatrywanie się w różnych sytuacjach, robienie zdjęć i przede wszystkim wspólne codzienne zabawy i działania – pomaganie sobie, gotowanie, jedzenie posiłków, a nawet zwykłe sprzątanie. A z wydarzeń niezwykłych? Przygotowanie wystawy. "Pportretowe niespodzianki..."

Kangurowi rodzice mówią:

  • Dla mnie nie ma nic trudnego,
    tego uczę się kolego
    w mym Przedszkolu Kangurowym
    − na przygody być gotowym!

    Mama Hani i Janka

  • Kto w Przedszkolu Kangurowym spędzi chwile dwie,
    jak żyć twórczo i radośnie doskonale wie!

    Mama Marysi z 4-latków

  • Przedszkole Kangurowe pyszne jak domowe.

    Tata Ali z 6-latków

  • Kangurki Turkusowe mają myśli kolorowe.

    Mateusz 6-latki

  • Bo przedszkolak kangurowy w tym przedszkolu jest wesoły.

    Hania 6-latki

  • Kangurki, kangurki lubią skakać aż pod chmurki

    Maks 6-latki

Za co lubimy Kangurowe Przedszkole?

kontakt:
a.maslarz@kanguroweprzedszkole.edu.pl
tel. 12 / 425 28 18
ul. Hofmana 9
31-210 Kraków
współpraca:
praca i staż
przedszkola firmowe